tisdag 22 december 2009

Julveckan:)

Nu har man en hel julvecka framför sig med massa julmys. Idag har jag och emmie mysigt framför tv.n med varmchocklad och julfilm, kvällen slutade dock med att vi gick ner på akropolis och tog en eller två cider men men .. så det skall vara, älskar impuls stuffs :P

Imorgon blir det upp tidigt och inhandla dem sista julklapparna till familjen så man kan göra alla glada så inte bli utan. Bästa av allt är att min älskade morbror kommer hem till julafton (för er som inte vet så är han chef för ericsson i thaiwan och bor numera där och är hemma en eller två gånger om året) Så längtar som bara den till att få träffa honom. Men först kommer jag att spendera min julafton på jobbet fram till klockan 15.00, missar dock kalle men jobbar med två härliga människor så kommer nog ha det mysigt endå, se mig där på julafton med tomteluva och förkläde som det står god jul på :) hah ! inga burgerking kläder där inte ..
Julmyset avslutar jag hemma hos min mamma i häljarp :)

Den 25 blir det först jobb från 12 till halv 9 sedan bär det av hem där tjejerna redan är i full gång med partaj och jag får smälta in så fort jag kan sedan bär det av till tages där det är christmas rock med Spink, låter som en lovande kväll :)

Den 26 kommer inte börja bra med tanke på att man nog inte kommer må prima efter en vild kväll med tjejerna. Sedan så är det ju redan en av mina värsta dagar i mitt liv. Får ont i magen att sitta och tänka på det redan nu.. I år är det 5 år sen det hände .. Ännu idag undrar jag varför och är så fruktansvärt glad över att jag har hela min familj kvar. Är evigt tacksam till min envisa mamma då hon är anledningen att vi sitter här idag. Men är fortfarande förbannad över att vad man har med sig i bagaget hem, bilder som aldrig försvinner, rädslan jag hade i 4 år över att inte ens gå nära havet (vågade ge mig fan på att jag skulle klarade av det när jag där i början av året med mina vänner som stöttade mig) men att inte ens kunna kolla på havet när där är vågor utan att brista i gråt och få kalla kårar genom kroppen. Frågan är hur länge det skall pågå? hela mitt liv? tack för den du...

Nä julen är underbar men hade den 26 försvunnit från kalendern hade mitt liv varit en dag lättare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar